Loading...

Da li je moguće da se lako snađete u srednjoj školi?

autor: IT Gimnazija | 24. 06. 2017, 8:11 am
img-responsive

Vrlo je verovatno da ne postoji učenik koga nije mučilo pitanje da li je moguće da se lako snađe u srednjoj školi, odnosno da li zaista prelazak iz osnovne u srednju školu mora da bude stresan, kao što se priča.
Upravo iz tog razloga je tim školskih psihologa i pedagoga osmislio, mogli bismo reći plan, koji bi trebalo da im u velikoj meri olakša celokupan proces prilagođavanja.

Razgovor sa roditeljima (starateljima)

Prvo i osnovno, a ujedno i najvažije nepisano pravilo u ovoj situaciji, jeste razgovor sa roditeljem (starateljem), to jest osobom u koju učenik ima poverenje i koja bi trebalo da mu, makar okvirno predstavi kako izgleda srednjoškolsko školovanje, odnosno da mu kroz svoje lične primere objasni sa kakvim se sve potencijalnim poteškoćama mogu sresti srednjoškolci.
Podrazumeva se, naravno da je potrebno do tog trenutka sa detetom razvijati uzajamni odnos pun poverenja, a da bi ono imalo slobodu da se poveri, odnosno da otvoreno sa odraslom osobom govori o svojim strahovima. Svakako je najvažnije u tom trenutku ga ohrabriti, te mu objasniti da su svi imali prilike da prođu kroz sličnu situaciju, a koja je bila stresna u manjoj ili većoj meri.

Da li je i koliko prvi utisak bitan?

Posebno je važno da svaki budući srednjoškolac bude svestan činjenice da profesori koji će mu predavati u odabranoj srednjoj školi, bila ona privatna ili državna, njega prvi put u životu vide, pa samim tim mišljenje o njemu grade upravo na osnovu prvog utiska, to jest njegovog ponašanja u toku prvih časova.
Upravo iz tog razloga je naročito važno i kako se svaki pojedinačni učenik postavi, to jest da li će se potruditi da tom prilikom sebe prikaže u boljem ili lošijem svetlu.
Naročito je važno da se dete ne ističe već tokom uvodnih predavanja, jer je dobro poznato da ne postoji profesor ni u srednjoj ni u osnovnoj školi, kome su dragi baš takvi učenici. Obično ih oni, gotovo odmah etiketiraju kao neposlušne i ne tako lepo vaspitane, a sve to kasnije, sasvim sigurno ima vrlo negativan uticaj i na ocene tog učenika.
Zato i jeste najbolja opcija da se svaki đak na samom početku potrudi da pokaže ne samo odlično znanje iz konkretnih predmeta, već i da profesorima jasno stavi do znanja da jeste pristojan i lepo vaspitan, te da ne spada u grupu dece koja će u budućnosti izazivati probleme.

Prilagođavanje konkretnoj situaciji je najbitnije

Uzevši u obzir da su deca u tom uzrastu naročito osetljiva, to im ovaj savet neće zvučati logično kao, na primer njihovim roditeljima ili starateljima. A zapravo je u tome ključ lakog i uspešnog snalaženja na početku srednjoškolskog obrazovanja.
Najvažnije je da učenik ne prihvata lično apsolutno svaku uvredu ili, barem ono što njemu liči na uvredu, a bez obzira da li mu nju uputi neki njegov drugar iz odeljenja ili, možda profesor. Zapravo bi trebalo da nauči da, jednostavno prihvati situaciju upravo onakvom kakva ona zaista jeste, te da se potrudi iz nje da izvuče pouku i ono što je dobro za njega.
Naravno, da bi to zaista mogao da učini, potrebna je vežba, pa se savetuje svakom đaku da maksimalno nastoji da izgradi pozitivan stav prema svojim drugovima i to kako iz odeljenja, tako i iz cele škole, odnosno da maksimalno poštuje svoje profesore i da se prema njima ponaša primereno.

Još koja napomena...

Tim stručnjaka koji je i zaslužan za formiranje ovih predloga za lakše snalaženje u srednjoj školi je, u potpunosti svestan činjenice da svako dete različite situacije doživljava na onaj način koji je u skladu sa njegovom prirodom. Ali to, ni u kom slučaju ne znači da ne bi trebalo da se potrudi da naredni put, kada bude bio u sličnoj situaciji, reaguje na drugačiji način, te da se potrudi da iz nje nešto nauči.
Samim tim će i njegovi odnosi sa drugovima iz odeljenja, ali i sa profesorima biti mnogo kvalitetniji i sadržajniji, a početak školovanja u okviru izabrane srednje škole ni u kom slučaju neće bit stresan, već vrlo uspešan.

Sledeća Prethodna